نوسود؛ یک کولبر با ضرب چاقوی هنگ‌مرزی زخمی شد

یک کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی توسط هنگ‌مرزی رژیم با ضرب چاقو در نوارمرزی نوسود زخمی شد.

ضرب چاقو نوسود

به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر حمله نیروهای هنگ‌مرزی به سوی گروهی از کولبران در نوارمرزی نوسود یک کولبر از ناحیه پا، با ضرب چاقو زخمی شد. هویت این کولبر «طاهر (فامیلی نامشخص)» و اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی اعلام شده است. لازم به ذکر است که نامبرده جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده گردید.

حمله مستقیم با چاقو به کولبران، نشان از میزان خشونت و سرکوب آشکار در مرزهای کوردستان است. پیش‌تر نیز هنگ‌مرزی و نیروهای سپاه پاسداران در نوار مرزی نوسود با پرتاب سنگ و شلیک انواع گلوله جنگی، سعی در کشتار کولبران داشته‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر و گیرافتادن تعدادی دیگر در کمین نیروهای هنگ‌مرزی

چ فوریه 28 , 2024
یک کولبر، با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود به شدت مجروح شده و تعدادی کولبر دیگر در کمین نیروهای هنگ‌مرزی گرفتار مانده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، بامداد چهار‌شنبه ٩ اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه «کله‌بر» مرز نوسود به شدت زخمی شد. بر اساس این گزارش، […]
photo 2024 02 27 23 08 42

You May Like