نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر و گیرافتادن تعدادی دیگر در کمین نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر، با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود به شدت مجروح شده و تعدادی کولبر دیگر در کمین نیروهای هنگ‌مرزی گرفتار مانده‌اند.

photo 2024 02 27 23 08 42

به گزارش کولبرنیوز، بامداد چهار‌شنبه ٩ اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه «کله‌بر» مرز نوسود به شدت زخمی شد. بر اساس این گزارش، دست‌کم ۱۸ کولبر دیگر نیز در کمین نیروهای هنگ‌مرزی و سپاه در این منطقه مرزی گرفتار مانده‌اند.
تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این کولبر زخمی و شدت جراحات وی اطلاعی در دست نیست.
گفته می‌شود، نیروهای هنگ‌مرزی به کولبرانی که در این مرز گرفتار مانده‌اند، علیرغم تحویل بارهایشان و همچنین سرمای شدید و بارش برف، همچنان اجازه بازگشت نداده است.
منابع مطلعی از حضور پر شمار نیروهای نظامی در مرز نوسود و همچنین شنیده شدن صدای آمبولانس خبر داده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

انتخابات فرمایشی و خواست‌ها و مبارزات کارگران

چ فوریه 28 , 2024
انتصابات دوره ١٢ مجلس و تجمعی که مردم بدرستی آن‌را مجلس خفتگان، می‌خوانند در یک دایره هر روز تنگ‌تر شده و توسط حکومت اسلامی نام انتخابات به خود گرفته است. این به اصطلاح نمایش انتخاباتی زیر ضربات سنگین بخش‌هایی از شاخه‌های انقلاب ژینا در جریان است. مبارزات شجاعانه و پیروزمندانه […]
photo1709109141

You May Like