نوسود؛ زخمی شدن دومین کولبر عضو یک خانواده طی ده ماه گذشته

فرشاد رستم‌نژاد کولبر ۳۳ ساله اهل روستای شمشیر از توابع شهر پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد؛ فردین رستم‌نژاد دیگر برادرش نیز سال گذشته با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود قطع نخاع شده است.

photo1704899182

به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ١٩ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر به شدت زخمی شد. هویت این کولبر “فرشاد رستم‌نژاد” ۳۳ ساله و اهل روستای شمشیر از توابع شهر پاوه می‌باشد. لازم به ذکر است که فرشاد رستم‌نژاد دومین کولبری عضوی این خانواده است که طی ده ماه گذشته با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در همین مرز مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی قرار گرفته و زخمی شده است.
دیگر برادرش فردین رستم‌نژاد ۲۶ ساله، متاهل و دارای یک فرزند، روز دوشنبه ۸ اسفندماه ١۴٠١ در مرز کله‌بر نوسود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی دچار قطعی نخاع شد و توان راه رفتن را برای همیشه از دست داده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

خشمی که سرانجام چون آتشفشان فوران خواهد کرد

چ ژانویه 10 , 2024
روزنامه مردم‌سالاری چاپ تهران در شماره امروز چهارشنبه گزارشی دارد از میزان رشد فلاکت اقتصادی در استان‌های مختلف ایران. این گزارش نشان می‌دهد که شاخص فلاکت اقتصادی در پایان پائیز ١۴٠٢ در همه ایران افزایش یافته است و در این میان تهران در پائین‌ترین حد و استان چهارمحال و بختیاری […]
که سرانجام چون آتشفشان فوران خواهد کرد 1

You May Like