بانه؛ زخمی شدن ۴ کولبر در تیراندازی مستقیم هنگ‌مرزی

شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در کمین‌گذاری و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز “هنگه‌ژال بانه” به سمت دسته‌ای از کولبران، ۴ کولبر زخمی شدند.

شدن ۴ کولبر در تیراندازی مستقیم هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز در این تیراندازی ۴ کولبر باهویت «خالق ابوبکری» ٣٧ ساله، «علی ابوبکری» ٣۰ ساله، «ناصر بری» حدودا ۴۳ ساله و «هیمن (فامیلی نامعلوم)» همگی اهل بانه و متاهل از ناحیه ساق پا و ران دچار جراحت شدید شدند.
در تیراندازی به سمت این کولبران از سلاح ساچمه‌ای استفاده شده بود.
لازم به ذکر است که این کولبران در حالی مورد تیراندازی قرار گرفتند که باری حمل نمی‌کردند و حدود ۵۰۰ متر از مرز دور بودند.
یک منبع مطلع از این حادثه به کولبرنیوز گفته است که این کولبران به نیروهای هنگ‌مرزی گفته‌اند که باری با خود ندارند و به سمت آن‌ها تیراندازی نکنند، اما این نیروهای بدون در نظر گرفتن این مسئله به سمت آنان تیراندازی کرده‌اند.


با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

د فوریه 5 , 2024
«یاسین آباریان»، شهروند اهل پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان نقده منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز بامداد شنبه چهاردهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، «یاسین آباریان» ۳۰ سالە، شهروند اهل روستای “سروکانی” از توابع پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان نقده منتقل شده است.بر اساس این گزارش، بازداشت «یاسین […]
یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

You May Like