بانه؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

«سینا رشیدپور» کولبر اهل روستای “زلی” از توابع شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی این شهر زخمی شد.

شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه نهم آذرماه ١۴٠٢، «سینا رشیدپور» کولبر اهل روستای “زلی” از توابع شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی این شهر زخمی شده است. بر اساس این گزارش نامبرده جهت مداوا به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه منتقل گردید.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

انقیاد حیات اقتصادی‌ـ‌اجتماعی در کوردستان: کولبری و بازارچه‌های مرزی

ج دسامبر 1 , 2023
سوران کریمیان ــ یادداشت حاضر با برش‌های تاریخی فشرده درباره‌ی پدیدارشدن کولبری در کوردستان و با تکیه بر تجارب زیسته‌ی مرزنشینان، به سازوکارهای ساختاری انقیاد اجتماعات مرزی می‌پردازد. آنچه امروزه در بخش‌های پیرامونی ایران تجارت غیررسمی و قاچاق در اشکال مختلف «کولبری»، «سوخت‌بری»، «شوتی»، «ته‌لنجی» و «چتربازی» نامیده می‌شود محصول تاریخی […]
msg1620646683 175544 1

You May Like