زخمی شدن چند کولبر در نوارمرزی نوسود

روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲، چند کولبر از جمله یک کولبر ۳۳ ساله با هویت «ادریس رحمانی» بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی در نوار مرزی نوسود مجروح شدند.

photo 2023 07 10 16 50 50 1

به گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن چندین کولبر مجروح شدند. هویت یکی از کولبران زخمی شده “ادریس رحمانی” فرزند فایق و اهل ثلاث باباجانی می‌باشد که هنگام کولبری در مرز نوسود هدف شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی قرار گرفته و از ناحیه شانه و کتف زخمی شده است.
ادریس رحمانی ٣٣ سالە متاهل و دارای فرزند است. از هویت دیگر کولبران زخمی شده اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

لازم به ذکر است که روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ نیز نزدیک به ۲۰۰ کولبر به مدت ۲۴ ساعت در نوارمرزی نوسود در کمین نیروهای نظامی افتاده بودند. از آن زمان تا کنون نوارمرزی نوسود بە شدت میلیتاریزه و مسیرهای کولبری در این منطقه عمدتا توسط نیروهای نظامی بسته شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

آتش‌سوزی در محل دپوی سوخت در سفیدآبه+ویدیو

د جولای 10 , 2023
یک محل دپوی سوخت(مندی) در دهستان سفیدآبه از توابع شهرستان نیمروز دچار حریق شد و خسارات مالی سنگینی برجای گذاشت. به گزارش کولبرنیوز به نقل از حال‌وش، روز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲، یک محل دپوی سوخت (مندی) در دهستان سفیدآبه از توابع شهرستان نیمروز دچار حریق شد. به گفته منابع […]
photo 2023 07 10 16 39 44

You May Like