بانه؛ زخم شدن یک کولبر بر اثر شکنجه و ضرب و شتم نیروهای هنگ مرزی

یک کولبر اهل سقز در مرز هنگەژال بانه، مورد ضرب و شتم و شکنجه نیروهای هنگ مرزی قرار گرفت.

شدن یک کولبر بر اثر شکنجه و ضرب و شتم نیروهای هنگ مرزی

به‌گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ براثر شکنجه و ضرب شتم کولبران توسط نیروهای هنگ‌مرزی رژیم یک کولبر باهویت «بهنام شریفیان» ٣۰ ساله اهل سقز، متاهل و دارای یک فرزند، از ناحیه پا، کمر، پشت و صورت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به شدت زخمی شده‌ است.

بر اساس این گزارش این کولبر با چشم و دسته بسته مورد شکنجه قرار گرفته و طبق اظهارات منابع مطلع در پایان به استخوان پای وی یک گلوله شلیک میکنند.
این کولبر زخمی هم‌اکنون در یکی از بیمارستانهای شهر بانه بستری و حال وی وخیم گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

پیروزی اعتصاب عمومی در کوردستان - شورش کریمی

چ ژانویه 31 , 2024
بعد از جنایت حکومت اسلامی و اعدام چهار زندانی سیاسی کورد به نام‌های وفا آذربار، محسن مظلوم، محمد( هژیر) فرامرزی و پژمان فاتحی، فضای شهرهای کوردستان سراسر خشم و نفرت از حکومت اسلامی ایران است. فعالین اجتماعی، کارگری، نهادهای مدنی، حقوق بشری، شوراهای محلات، انجمن‌ها و احزاب سیاسی و از […]
عمومی در کردستان

You May Like