مریوان؛ وضعیت وخیم یک کودک‌کولبر زخمی

یک کودک‌کولبر مریوانی پس از مجروحیت ناشی از تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم اکنون با وخامت جراحت روبرو است.

وخیم یک کودک‌کولبر زخمی

به‌گزارش کولبر‌نیوز «فردین مریوانی» کودک‌کولبر ۱۶ ساله، روز چهارشنبه ٩ آبان‌ماه ١۴۰۲ در نزدیکی “ساوجی” و “میرگه‌دریژ” مریوان براثر اصابت گلوله نیروهای هنگ‌مرزی رژیم از ناحیه پا به شدت مجروح شد.
براساس این گزارش این کودک‌کولبر اکنون به‌دلیل وخامت جراحت پس از گذشت بیش از سه‌ماه با خطر قطع پا روبرو است.
کولبرنیوز در گزارشی دیگر که امروز منتشر کرد از قطع پای چپ «جوهر مرادی» کولبر ٢٨ ساله اهل سقز خبر داده‌بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

دولت ائتلافی آلمان هم اخراج دسته‌جمعی پناهجویان را برنامه‌ریزی می‌کند

پ ژانویه 25 , 2024
نوشته: سیمین جوابرهترجمه: شورش کریمی با افزایش فقر و گسترش دستگاه دیپورت پناهندگان، دولت ائتلافی در آلمان از دموکراسی دفاع نمی‌کند، بل‌که امکان ظهور راست را فراهم می‌کند. احزاب در دولت بخشی از مشکل هستند نه راه حل. در جلسه‌ای بین اعضای حزب راست‌افراطی و شبه فاشیست آلترناتیو برای آلمان […]
msg1620646683 193127

You May Like