کشتار ده‌ها راس اسب کاسبکاران در نوارمرزی بانە+تصاویر

نیروهای نظامی رژیم ده‌ها راس اسب کاسبکاران اهل شهرستان سردشت را در نوارمرزی بانه کشتند.

image 1

به گزارش کولبر روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱، نیروهای نظامی رژیم در نوارمرزی بانه ده‌ها رأس اسب کاسبکاران اهل شهرستان سردشت را مورد هدف قرار تیراندازی قرار داده و کشتند. لازم به ذکر است که این حیوانات بارکش تنها سرمایه کاسبکاران نوارمرزی هستند که از طریق آن‌ها امرار معاش می‌کنند.

اين اولين بارى نيست كه نيروهـاى نظامی و مرزبانی جمهـورى اسلامى ايران، اقدام به كشتن اين حيوانات مى‌نمايند، بلكه اين امرى مرسوم براى نيروهـاى مرزبانى شده است.
در هـمين ارتباط فعالين محيط زيست و ساكنين منطقه نسبت به اين رويداد تلخ واكنش و اعتراض نشان داده‌اند، اما نيروهـاى مرزبانى جمهـورى اسلامى ايران هـمچنان به اين عملكرد غير انسانى ادامه مى‌دهـند.
لاشه‌ این حیوانات بدون این‌که دفن شوند در دشت‌ها و دامنه کوه‌های رها می‌شوند و این کار علاوه بر بازتاب‌های منفی باعث آلودگی زیست‌محیطی و به خطر انداختن سلامت مردم منطقه نیز می‌شود.

جمهوری اسلامی روزانه مشغول به کشتار و جنایات سيستماتيکی است در کوردستان و بر اساس آمارهای ثبت شده در کولبر نیوز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ کولبر در نوارمرزی استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی کشته و زخمی شده‌اند که از این تعداد جمعاً ۲۶ کولبر معادل (%۱۴) کشته و ۱۶۴ کولبر معادل (%۸۶) نیز زخمی شده‌اند.
از مجموع ۱۹۰ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۱۴۷ مورد معادل (%۷۷) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی در میناب

ش دسامبر 24 , 2022
یک سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی در بندر کوهستک شهرستان میناب کشته شد. به گزارش رسیده امروز سوم دی‌ماه ۱۴۰۱، یک سوختبر بلوچ در شهرستان میناب کشته شد. هویت این سوختبر “صالح ملاحی” اهل بندر کوهستک شهرستان میناب می‌باشد. این سوختبر با قایق خود در حال سوختبری بوده است […]
photo 2022 12 24 13 47 44

You May Like