تیراندازی نیروهای رژیم؛ کشته شدن یک کولبر در مرز مریوان

بعدازظهر دوشنبه ٢٧ آذرماه ۱۴۰۲، در پی تیراندازی نیروهای نظامی رژیم در نوارمرزی باشماغ مریوان، یک کولبر ۵٢ ساله کشته شد.

5B46A1D3 16E6 4BEF 9945 22C3153D24E9

به گزارش کولبرنیوز، بعدازظهر دوشنبە ٢٧ آذرماه یک کولبر با نام “علی قادری” اهل روستای “زنوری” از توابع شهرستان “مریوان” با تیراندازی نیروهای هنگ مرزی کشتە شد.

این کولبر ٥٢ سالە هنگام کولبری در منطقە “آسناوا” در نوارمرزی باشماغ مریوان مورد هدف گلولە نیروهای هنگ مرزی قرار گرفتە و جان خود را از دست دادە است.

علی قادری کە مدت ٢٠ سال بود بە کولبری مشغول بود، متاهل و پدر چهار فرزند نیز می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

رضا شهابی، فعال کارگری از زندان به بیمارستان منتقل شد

د دسامبر 18 , 2023
رضا شهابی، فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیرە سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به دلیل بالا رفتن بیش از حد فشار خون از زندان به بیمارستان منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲، رضا شهابی فعال […]
photo 5767347751280033534 y

You May Like