کشته شدن یک سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی در میناب

یک سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی در بندر کوهستک شهرستان میناب کشته شد.

photo 2022 12 24 13 47 44

به گزارش رسیده امروز سوم دی‌ماه ۱۴۰۱، یک سوختبر بلوچ در شهرستان میناب کشته شد. هویت این سوختبر “صالح ملاحی” اهل بندر کوهستک شهرستان میناب می‌باشد. این سوختبر با قایق خود در حال سوختبری بوده است که با تیراندازی نیروهای دریابانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که در میان آنها، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

"رویای زندگی بهتر" - محمد حبیبی

ی دسامبر 25 , 2022
“رویای زندگی بهتر” – محمد حبیبی ۱- هنگامی که در می ۱۹۶۸ جوانان فرانسوی، خیابان‌های پاریس را تسخیر کرده بودند و بر دیوارهای شهر می‌نوشتند:“کمی واقع‌بین باش، به غیرممکن ها فکر کن و به رویای زندگی بهتر بیندیش” هیچ‌کدامشان نمی‌دانستند، درست نیم قرن بعد، جوانانی در قلب خاورمیانه خیابان‌ها را […]
حبیبی 1

You May Like