راسک؛ ضرب و جرح و بازداشت یک سوختبر بلوچ

نیروهای نظامی رژیم در ایست بازرسی راسک، اقدام بە ضرب و جرح و بازداشت یک سوختبر بلوچ کردند.

photo 2024 04 25 16 44 56

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، شامگاه سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی مستقر در ایست و بازرسی ورودی شهر راسک یک سوختبر بلوچ را از خودرو پیاده کرده، مورد ضرب و جرح قرار داده و بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

هویت این شهروند بلوچ، “مرتضی میرزایی”، ۳۱ ساله، فرزند حسین، متاهل و دارای یک فرزند خردسال و اهل سراوان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی مستقر در ایست و بازرسی ورودی شهر راسک پس از توقف این خودروی سوختبر حامل بار بنزین شاگرد خودرو را پیاده کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

بدنبال این اقدام فراقانونی نیروهای نظامی، راننده خودروی سوختبر با دیدن این صحنه همراه با بار موفق به خروج از ایست و بازرسی شده و مرتضی پس از ضرب و جرح بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

گفته می‌شود که با پیگیری بستگان این شهروند سوختبر نیروهای نظامی پاسخگو نبوده و خانواده وی نگران وضعیت سلامت وی می‌باشند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ مصادره و فروش مزاید‌ه‌ای اسب کاسبکاران و کولبران

ج آوریل 26 , 2024
نیروهای نظامی رژیم پس از مصادره اسب‌ها و حیوانات بارکش کاسبکاران و کولبران، اقدام به فروش مزایده‌ای آن کرد. به گزارش کولبرنیوز ویدیویی از شهر پیرانشهر منتشر شده است که براساس آن نیروهای نظامی رژیم پس از مصادره ده‌ها راس از اسب‌ها و حیوانات بارکش کاسبکاران و کولبران، اقدام به […]
اسب کولبران

You May Like