سرباز-راسک؛ احراز هویت سوختبر جانباخته در سانحه جاده‌ای

در یک سانحه جاده‌ای در محور سرباز به راسک، یک دانش‌آموز و یک سوختبر بلوچ جان‌ خود را از دست دادند.

photo 2024 04 15 19 35 00

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، سوختبر بلوچی که در سانحه جا‌ده‌ای روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محور سرباز به راسک به شدت مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
هویت این سوختبر بلوچ «عبدالباسط بلوچ» فرزند محمد، اهل روستای کیشگور جنت کلگ سرباز عنوان شده است.
در این حادثه همچنین یک دانش‌آموز ۱۷ ساله جان خود را از دست داده بود که هویت وی پیشتر «یوسف پایدار» فرزند عبدالستار اهل و ساکن روستای فیروزآباد، کلاس یازدهم رشته علوم انسانی مدرسه علامه طباطبایی راسک احراز شده بود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ جانباختن سه سوختبر در پی تصادف و آتش‌سوزی خودرو

س آوریل 16 , 2024
سە سوختبر در پی تصادف و آتش‌سوزی دو خودرو در محور ایرانشهر به سرباز جانش را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی تصادف یک دستگاه خودروی پژوه ۴۰۵ سوختبر با پراید در محور ایرانشهر به سرباز که منجر به آتش‌سوزی خودروها […]
photo1713242369

You May Like