سراوان؛ توقیف ده‌ها موتورسیکلت سوختبران

در مرز کله‌گان سراوان، ده‌ها موتورسیکلت سوختبر توسط نیروهای نظامی توقیف شودند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از رسانک، روز جمعه ١۵ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی پاسگاه مرزی “بُن سر” واقع در منطقه کله‌گان از توابع شهرستان شستون (سراوان) اقدام به توقیف ده‌ها موتورسیکلت سوختبر کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی با کمین در نقاط مختلف مسیر سوختبران ده‌ها موتورسیکلت توقیف کرده و اقدام به ضرب و جرح چند سوختبر نیز کرده‌اند.

طی روز‌های اخیر نیروهای نظامی در مناطق مرزی سراوان با تیراندازی و رفتارهای سلیقه‌ای و برخوردهای نامناسب با سوختبران و شهروندان بلوچ اقدام به آزار و اذیت آنها کرده‌اند.

گفتنی است که موتورسیکلت ها برای اکثر این سوختبران تنها سرمایه زندگی هستند که در میان نبود شغل مناسب و پایدار به وسیله آن ناچاراً به کار سوختبری مشغول شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک سوختبر بلوچ

ی ژانویه 7 , 2024
در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان رودبار جنوب، یک سوختبر بلوچ زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از رسانک، شب گذشته ١۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی در ایست و بازرسی گردان پِنگ واقع در منطقه رودبار زمین با تیراندازی رگباری به سمت خودروی سوختبر، منجر به زخمی شدن […]
photo 2024 01 07 17 15 29

You May Like