ایرانشهر؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ در پی تصادف خودرو در شهرستان ایرانشهر

یک سوختبر بلوچ بر تصادف خودرو در محور ایرانشهر به بمپور جانش را از دست داد. 

2024 04 26 13.57.25

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در پی تصادف یک خودروی سوختبر با تریلی در محور ایرانشهر به بمپور یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. هویت این شهروند، “جواد دشتی”، ۲۳ ساله، فرزند عبدالقیوم، اهل سرباز و ساکن ایرانشهر عنوان شده است. 

این حادثه در نزدیکی شهر ایرانشهر رخ داده که خودروی این سوختبر با یک دستگاه خودروی سنگین تصادف کرده و او بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سرباز؛ غرق شدن یک کودک بلوچ در رودخانه

ج آوریل 26 , 2024
یک‌ کودک ۷ ساله بلوچ در رودخانه شهرستان سرباز، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک ۷ ساله بلوچ در رودخانه‌ شهرستان سرباز، بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داد. هویت این […]
2024 04 26 20.34.31

You May Like