بانه؛ کشته شدن یک کولبر در توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال

اهون دشتی کولبر ۲۸ ساله اهل روستای “میرده” از توابع شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه کشته شد.

IMG 3452

به گزارش کولبرنیوز بامداد روز دوشنبه ١٣ آذرماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. بر اساس این گزارش هویت این کولبر “اهون دشتی” ۲۸ ساله، اهل روستای “میرده” از توابع شهر سقز می‌باشد.

لازم به ذکر است که هنوز جنازه این کولبر به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.

از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

معلولین در مبارزه برای تامین حقوق خود

د دسامبر 4 , 2023
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ روز سوم دسامبر برابر با ١٢ آذرماه، را به عنوان روز جهانی معلولین ثبت کرد. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در دنیا دست کم ۱.۳ میلیارد نفر، یا ۱۶ درصد از جمعیت جهان، با معلولیت زندگی می‌کنند. این رقم در کشورهای […]
جهانی معلولان

You May Like