زابل-زاهدان؛ جان باختن دو‌ سوختبر در سانحه رانندگی

در یک سانحه رانندگی در محور زابل به زاهدان، دو سوختبر جوان جان باختند.

photo 2024 05 02 09 42 46

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ در پی برخورد دو دستگاه خودرو سواری و سوختبر در محدوده شهر سوخته به همراه دو سرنشین دیگر خودرو سواری، جان خود را از دست دادند.
هویت این دو سوختبر، «نصرالله لجه‌ای» ۳۵ ساله، فرزند غفور، متاهل و دارای یک فرزند اهل و ساکن زاهدان و «سامان درون پرور (مینگل)» حدودا ۲۰ ساله، فرزند عطاءالله اهل و ساکن منطقه کهک شهرستان زهک، عنوان شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

پ مه 2 , 2024
جلال سهرابی کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی این شهر جانش را از دست داد. این کولبر ۹ ماه پیش نیز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در همین مرز زخمی شده بود.  به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “سوورکێو” بانه گروهی […]
2024 05 02 18.29.09

You May Like