دشتیاری؛ کشته شدن پنج شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ

 بر اثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن خودرو در محور دشتیاری به چابهار پنج شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ جانشان را از دست دادند.

photo1703050879

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲، بر اثر تصادف دو دستگاه خودروی پراید و تویوتا در محور دشتیاری به چابهار حد فاصل منطقه دمبدف نرسیده به پلیس راه، پنج شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هویت دو سوختبر بلوچ که نسبت پدر و فرزندی دارند، «محمد تباسیده» فرزند یارمحمد(پدر) و «دانیال تباسیده» فرزند محمد (پسر) هر دو ساکن پلان از توابع شهرستان چابهار عنوان شده و هویت دو شهروند جان‌باخته «ابراهیم آذر» ۱۸ ساله فرزند عبدالرسول اهل روستای گهجن از توابع قصرقند، و «اسکندر قادری» ۱۸ ساله اهل اصفهان و ساکن چابهار می‌باشد و از هویت جان‌باخته دیگر اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

مجروح شدن یک شهروند اهل خوی با ضربات چاقوی ماموران مرزی

چ دسامبر 20 , 2023
یک شهروند، اهل ورستای “رازی” از توابع بخش قطور، توسط ماموران مرزبانی مرز رازی مورد ضرب و شتم قرار گرفتە و با ضربات چاقو بە شدت زخمی شد. بە گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبە ٢٨ آذرماه ١۴٠٢، صلاح‌الدین یوسفی، شهروند اهل روستای رازی از توابع بخش قطور شهرستان خوی، به دلیل […]
msg1620646683 181042

You May Like