میرجاوه؛ زخمی شدن یک سوختبر با تیراندازی نیروهای نظامی

یک سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در میرجاوه، به شدت زخمی شد.

photo 2024 04 22 10 32 41

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در منطقه مرزی روتک میرجاوه، از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت زخمی شد.
هویت این سوختبر «محمدعلی آذرشاه (یار محمد زهی)»، ۲۵ ساله، فرزند مسافر و اهل و ساکن خاش عنوان شده است. این سوختبر جوان جهت مداوا به بیمارستان خاش منتقل شده است.
گفته می‌شود نیروهای نظامی در حالی که این سوختبر هیچ سوختی بهرماه نداشته است بدون هشدار و ایست قبلی به سمت خودرو وی شلیک کرده‌اند که منجر به مجروحیت او شده ‌است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

تشدید فشار جمهوری اسلامی علیه معلمین حق‌طلب

د آوریل 22 , 2024
همزمان با یورش رژیم علیه زنان آزادپوش و موشک‌پرانی علیه اسرائیل، حملات علیه معلمان مبارز و معترض نیز تشدید شده است. خبرگزاری‌ها روز اول اردیبهشت خبر دادند که سوما پورمحمدی مدرس زبان کوردی و ازاعضای هیئت‌مدیره سازمان فرهنگی اجتماعی نوژین در شهر سنندج در دو پرونده جداگانه جمعاً به ۱۱ […]
photo 2024 04 22 11 08 34

You May Like