ایرانشهر؛ احراز هویت سوختبران جانباخته بلوچ در پی تصادف خودرو

سە سوختبر در پی تصادف و آتش‌سوزی دو خودرو در محور ایرانشهر به سرباز جانش را از دست دادند.

photo1713328835

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، هویت سه سوختبر جان باخته در پی برخورد دو خودرو سوختبر پژو ۴۰۵ و پراید در محور ایرانشهر به سرباز که دچار آتش‌سوزی و جانباختن سه تن از سرنشینان آن‌ها در شعله‌های آتش شده بود احراز شد. هویت این سوختبران جانباخته، «یاسین یادگاری(شهلی‌بر)» و فرزندش «بهنام یادگاری (شهلی‌بر)»هر دو اهل شهرستان ايرانشهر و «منیر دشتی» معروف به سمیر فرزند واحد، اهل روستای رحمت‌آباد زردکوه از توابع شهرستان سرباز و ساکن محمدآباد ایرانشهر می‌باشد.


بر اساس این گزارش، این حادثه در حوالی روستای رحمان‌آباد و حد فاصل بانڈمان در محور مواصلاتی پهره (ايرانشهر) به سرباز رخ داده و بدنبال آتش‌سوزی خودروها سرنشینان آن‌ها در داخل آتش جان خود را از دست داده‌اند.


بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

درماندگی جمهوری اسلامی در مقابله با زنان آزادپوش

چ آوریل 17 , 2024
روزهای شنبه ۲۵ و یکشنبه ۲۶ فروردین هسته اصلی قدرت در جمهوری اسلامی همزمان آتش دو جنگ را شعلەورتر کرد. جنگ با اسرائیل و جنگ با آزادپوشان و حامیان آن‌ها. در این میان جنگ دوم برایش اساسی‌تر بوده و بقایش به پیروزی در آن بستگی دارد. خامنه‌ای روز پانزدهم فروردین […]
photo 2024 04 17 10 59 54

You May Like