کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی سقوط با خودرو تانکر، به دره‌ای در روستای زبری بُگ شهرستان سرباز باعث جان باخت.

شدن یک سوختبر بلوچ

به گزارش کولبرنیوز، هویت این سوختبر «مرتضی محب زهی» فرزند بخشی، متاهل و دارای سه فرزند و اهل پهره احراز شده است.

گفته میشود، مرتضی با خودرو تانکر (خودروی سوخترسان) در پیج جاده‌ای کنترلش را از دست داده و به دره عمیق سقوط کرده است که به دلیل جراحات شدید وارد شده جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

پانصد هزار کارگر ساختمانی در ایران فاقد بیمه هستند

ش دسامبر 23 , 2023
رییس کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران ساختمانی از قطع بیمه حدود سیصد هزار کارگر طی سه سال گذشته خبر داد و گفت که در حال حاضر نزدیک به پانصد هزار کارگر ساختمانی در صف انتظار برای دریافت بیمه هستند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، بیمه حدود سیصد هزار کارگر […]
D0CB25AF FE15 49FD 89E7 B8030733E7FC

You May Like