جان باختن یک سوختبر بلوچ جوان بر اثر واژگونی خودرو

سوختبر جوانی که روز سەشنبە در پی واژگونی خودرو مجروح شده بود، پس از گذشت دو روز در بیمارستان جان باخت.

photo 2024 02 22 11 56 00

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز پنج‌شنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲، سوختبر بلوچ جوانی که در پی واژگونی خودرو در محور ریمدان به شدت مجروح شده بود، پس از گذشت دو روز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان علی چابهار جان خود را از دست داد.
هویت این سوختبر جوان، «اسلام بلوچ» ۱۹ ساله، فرزند غفور و اهل و ساکن روستای نلینت لشکران بازار واقع در شهرستان دشتیاری گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه یک اسفندماه، خودرو این سوختبر جوان در محور ریمدان حوالی پل سنگان، از مسیر حرکت خود خارج شده بود که منجر به واژگونی خودرو در پی آن مصدومیت شدید اسلام بلوچ شد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ بازداشت «دانا لنج‌آبادی»

پ فوریه 22 , 2024
روز سه‌شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲ نیروهای امنیتی رژیم «دانا لنج‌آبادی» را بازداشت کردند. به گزارش کولبرنیوز «دانا لنج‌آبادی» فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق در حالی بازداشت شده است که با اتهام «تبلیغ علیه نظام» روبرو است.منابع مطلع در این باره به رسانه‌ها گفته‌اند که برای آقای لنج‌آبادی، روز پنج‌شنبه […]
دانا لنج‌آبادی مریوان

You May Like