ضرب و شتم سوختبران بلوچ توسط نیروهای نظامی رژیم

در خور باهو دو سوختبر بلوچ توسط نیروهای نظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و خودروهای آنان توقیف گردید.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش؛ روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی مرصاد در خور باهو در شهرستان دشتیاری پس از تعقیب و گریز یک خودروی سوختبر و متوقف کردن آن اقدام به ضرب و شتم دو سرنشین و توقیف خودرو کردند.

از هویت این دو شهروند سوختبر بلوچ تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی با تعقیب و گریز یک خودروی سوختبر را متوقف کرده و پس از ضرب و شتم سرنشینان خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ اذیت و آزار و اخاذی از سوختبران توسط نیروهای سپاه

س ژانویه 9 , 2024
نیروهای سپاه در بم پشت، سراوان اقدام بە اذیت و آزار و اخاذی از سوختبران بلوچ کردند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش؛ روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی، روستای گروانی واقع در بخش بم‌پشت از توابع شهرستان سراوان، با مسدود کردن […]
Screenshot 2024 01 09 143146

You May Like