بانه؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

جلال سهرابی کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی این شهر جانش را از دست داد. این کولبر ۹ ماه پیش نیز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در همین مرز زخمی شده بود. 

2024 05 02 18.29.09

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “سوورکێو” بانه گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر جانش را از دست داد. هویت کولبر جانباخته “جلال سهرابی” حدوداً چهل ساله و اهل روستای “تاژان” از توابع شهر بانه می‌باشد. نامبرده متاهل و دارای دو فرزند بود.

پیکر این کولبر هم‌اکنون جهت طی کردن مراحل پزشکی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.

روز پنج‌شنبه ٢۶ مردادماه ١۴٠٢، یک کولبر اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “سورکیو” بانه زخمی شد. بر اساس این گزارش هویت این کولبر “جلال سهرابی” فرزند کریم و اهل روستای تاژان از توابع شهر بانه می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم

کولبرنیوز

Next Post

روز جهانی کارگر و ضرورت تشکل‌های مستقل کارگری

ج مه 3 , 2024
نامه‌ی ریحانه انصاری، کارگر زندانی محبوس در اوین در شرایطی به استقبال اول ماه‌مه، روز جهانی کارگر رفته‌ایم که طبقه کارگر ایران به شدت تحت فشار قرار دارد. دستمزدهای زیر خط فقر، عدم وجود تشکل‌های مستقل کارگری در کنار قراردادهای موقت و شرکت‌های پیمانکاری، عدم امنیت شغلی را بر کارگران […]
photo 2024 05 03 10 42 17

You May Like