کشته شدن دو جوان سوختبر بلوچ در سراوان+ویدیو

دو جوان بلوچ سوختبر بلوچ که سوار بر موتور سیکلت بوده‌اند در پی‌ تعقیب و گریز نیروهای مرصاد با یکدیگر برخورد کرده و جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ شامگاه سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، دو جوان سوختبر بلوچ که سوار بر ‌موتور سیکلت بوده‌اند در پی تعقیب و گریز نیروهای مرصاد در گدار ناهوگ شهرستان سراوان با یکدیگر برخورد کرده و سرنشینان دو موتور سیکلت جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود، در پی تعقیب و گریز ماموران مرصاد دو موتور سیکلت با یکدیگر شاخ به شاخ شده و آتش گرفته‌اند و سرنشینان هر دو موتور سیکلت در آتش سوخته و جان خود را از دست داده‌اند.

از هویت این دو جوان سوختبر تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

اعتصاب عذای پناهنده سیاسی کورد شوگار محمدی در کمپ دیپورتی موغلا در ترکیه

چ آوریل 19 , 2023
پناهنده سیاسی کورد شوگار محمدی که به همراه همسرش حسین منبری بیش از ۵ ماه است در کمپ دیپورتی موغلا ترکیه، خطر دیپورتشان به ایران هر لحظه امکان دارد؛ در اعتراض به وضعیت خود و همسرش اعلام اعتصاب غذا کرد. به گزارش کولبرنیوز، پناهنده سیاسی کورد شوگار محمدی که بیش […]
image 24

You May Like