خاش-سراوان؛ کشته و زخمی شدن پنج سوختبر در سانحه رانندگی

سانحە رانندگی در محور خاش بە سراوان منجر بە کشتە و زخمی شدن پنج سوختبر بلوچ شد.

photo 2024 04 02 13 14 08

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد سه خودرو سوختبری در محور خاش به سراوان، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.
تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت سوختبران کشته و زخمی اطلاعی حاصل نشده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن و دستگیری دست‌کم پانزده کولبر

س آوریل 2 , 2024
طی دو روز گذشته، دست‌کم پانزده کولبر در مناطق مرزی «ته‌ته» و «انجیران» زخمی و بازداشت شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی به سمت گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی «ته‌ته» هورامان، چهار کولبر با هویت «ابراهیم یعقوبی»، «سیاوش کاکایی»، «فریدون (فامیلی […]
دستگیری کولبران edited

You May Like