جان باختن یک سوختبر بلوچ در قلعه‌گنج

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو و آتش‌سوزی در مسیر قلعه‌گنج جانش را از دست داد.

photo 2023 03 05 22 28 01

به گزارش رسیده روز شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱، یک‌ سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و آتش گرفتن خودرو در قلعه‌گنج جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر “مراشاه علیمرادی” فرزند ابول اهل روستای صولان از بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه‌گنج می‌باشد. نامبرده در مسیر صولان به چاه‌علی دچار واژگونی خودرو و در پی آن آتش سوزی می‌شود که وی جانش را از دست می‌دهد و سرنشین دیگر دچار سوختگی می‌شود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با درخواست تجمع در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱

د مارس 6 , 2023
فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با درخواست تجمع در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ همکاران گرامی، مردم شریف ایران! سال‌هاست فرهنگیان با استفاده از کنش‌های مختلف، از جمله تجمع، تحصن و اعتصاب خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند. متاسفانه در دولت و مجلس اراده‌ای جهت پاسخ به خواسته‌های […]
photo 2023 03 06 10 28 32

You May Like