زخمی شدن دست‌کم پنج سوختبر بلوچ در پی سوانح جاده‌ای

در چهار روز گذشته، طی دو سانحه جاده‌ای مجزا دست‌کم پنج سوختبر زخمی شدند.

msg 1001143457715 88676

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، طی روزهای گذشته دست‌کم پنج‌ سوختبر بلوچ در پی حوادث جاده‌ای زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، روز دهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، دو سوختبر بلوچ بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر نیسان وانت و تویوتا، در پشامگ مجروح شدند.
از هویت این دو‌ سوختبر که گفته می‌شود وضع سلامت آن‌ها مساعد می‌باشد، اطلاعی در دست نیست.

طی حادثه‌ای دیگر، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، سه سوختبر بلوچ دیگر در پی حادثه رانندگی در محور سراوان به کوهک زخمی شده و جهت مداوا به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند.
از هویت این سوختبران اطلاعی حاصل نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته و ربوده شدن دست‌کم ۱۲ صیاد بلوچ

ش فوریه 3 , 2024
هفته گذشته، دوازده صیاد بلوچ در محدوده آب‌های آزاد آفریقا، توسط دزدان دریایی کشور سومالی کشته و به گروگان گرفته شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، هفته گذشته ‌دست‌کم دوازده صیاد بلوچ در محدوده آب‌های آزاد قاره آفریقا، توسط گروهی از دزدان دریایی کشور سومالی ربوده شده و […]
msg 1001143457715 88685

You May Like