جان باختن یک سوختبر بلوچ در دشتیاری+ویدیو

یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی و آتش‌سوزی خودرو در دشتیاری جانش را از دست داد.

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲، در پی سانحه رانندگی یک دستگاه خودروی سوختبر در محدوده گرگروک، حد فاصل دوراهی روستای جادوزهی از توابع شهرستان دشتیاری که منجر به آتش سوزی شد، یک سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داد. از هویت سوختبر جانباخته تا زمان تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.
بر اساس این گزارش، این حادثه حوالی ظهر امروز جمعه رخ داده است و یک سرنشین خودرو پس از سانحه در داخل خودرو و شعله‌های آتش جان خود را از دست داده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

ضبط قایق سوختبران و ضرب و شتم آن‌ها توسط نیروهای دریابانی+ویدیو

ش سپتامبر 2 , 2023
نیروهای دریابانی منطقه پسابندر به چندین قایق سوختبر یورش برده و ناخدایان آن‌ها را پس از متوقف کردن، مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ١٠ شهریورماه ۱۴۰۲، نیروهای دریابانی منطقه پسابندر به چندین قایق سوختبر یورش برده و ناخدایان آن‌ها را پس از متوقف کردن، […]
2023 09 02 15.05.48

You May Like