جانباختن یک سوختبر بلوچ در بیرجند

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور نهبندان به بیرجند در ١۵ کیلومتری بیرجند جانش را از دست داد.

IMG 2094

به گزارش کولبرنیوز شامگاه روز جمعه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور نهبندان به بیرجند بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است. هویت این سوختبر بلوچ “پرویز دهمرده” حدوداً ۳۰ ساله، متاهل دارای یک فرزند سه ماهه، اهل و ساکن روستای خاک‌سفید از توابع شهرستان زابل می‌باشد. بر اساس این گزارش، این حادثه در ۱۵ کیلومتری شهر بیرجند رخ داده است.

گفتنی است طی روزهای گذشته بر اثر بارندگی و سیلاب دستکم ۲۰ سوختبر بلوچ کشته و ناپدید شدند و اجساد فقط ۱۲ سوختبر ناپدید شده توسط مردم کشف شده و از سرنوشت دیگر ناپدید شدگاه تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

رشت؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یلدا دهقانی در زندان لاکان

ی آگوست 13 , 2023
یلدا دهقانی، شهروند ساکن انزلی علی‌رغم گذشت بیش از یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان لاکان رشت در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، امروز یکشنبه ٢٢ مردادماه ۱۴۰۲، یلدا دهقانی، شهروند ساکن انزلی کماکان در زندان لاکان رشت در بازداشت و […]
IMG 2095

You May Like