نوسود؛ ضرب و شتم و ضبط کوله کولبران توسط نیروهای هنگ‌مرزی+ ویدیو

نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود اقدام به ضرب و شتم و ضبط کوله شماری از کولبران کردند.

به گزارش کولبرنیوز، شب سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود با شلیک هوایی و توسل به خشونت اقدام به ضبط کوله شماری از کولبران کرده و آنان را مورد ضرب و شتم و توهین قرار داده‌اند.

 بر اساس این گزارش، یکی از کولبران بر اثر شدت ضرب و شتم از سوی نیروهای نظامی دچار دررفتگی پا شده و یک تن دیگر نیز پس از وارد شدن ضربه به سر با قنداق اسلحه، از این ناحیه دچار مجروحیت شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت کولبران زخمی اطلاعی حاصل نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

مهرستان؛ کشته و مجروح شدن چهار شهروند از جمله دو سوختبر

پ مارس 14 , 2024
در پی حادثه جاده ای در محور مهرستان، چهار شهروند از جمله دو سوختبر کشتە یا مجروح شدند. به گزارش کولبرنیوز نە نقل از رسانک، روز چهارشنبه‌ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد یک خودروی سوختبر سایپا نیسان با یک دستگاه کامیون بنز در محور مئگس (مهرستان) دو سرنشین […]
photo1710356814

You May Like