زخمی شدن یک کولبر اهل پیرانشهر در مناطق مرزی مریوان

روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل بە نام “فاروق عزیزی” توسط نیروهای مرزی رژیم زخمی شد.

photo 2023 05 18 20 41 42

به گزارش کولبر نیوز، روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ یک کولبر اهل پیرانشهر با هویت “فاروق عزیزی” فرزند اسکندر توسط نیروهای مرزی رژیم در مناطق مرزی مریوان در نزدیکی روستای “مێرگەدرێژ” زخمی شدە است. این کولبر جهت مداوا بە یکی از مراکز درمانی در شهرستان “سوران” و از آنجا به “اربیل” در اقلیم کردستان عراق منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، مین از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.
از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

ایمان بهزادپور؛ یکی از اولین جانباختگان خیزش انقلابی ژینا

ج مه 19 , 2023
ایمان بهزادپور اهل سنندج، یکی از اولین جانباختگان خیزش انقلابی ژینا که در ۲۸ شهریور‌ماه ۱۴۰۱ در تهران با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به قتل رسید. بە گزارش کولبرنیوز، یکی از جانباختگان خیزش انقلابی ژینا با هویت “ایمان بهزادپور” ۲۵ ساله، فرزند علاءالدین بهزادپور اهل سنندج می‌باشد که در جریان […]
photo 2023 05 18 22 34 52

You May Like