تهران‌؛ مخالفت با آزادی فعال کارگری رضا اقدسی

سازمان پرشکی قانونی بعد از ماه‌ها پیگیریِ خانواده رضا اقدسی، شاعر و فعال کارگری زندانی برای صدور «حکم عدم تحمل کیفر» به دلیل بیماری‌های متعدد، بدون تشکیل جلسه و معاینه این زندانی سیاسی با آزادی او مخالفت کرد.

photo1712907343

به گزارش کولبرنیوز، سازمان پزشکی قانونی در حالی با صدور «حکم عدم تحمل کیفر» فعال کارگری رضا اقدسی از مجروحان جنگ ایران و عراق مخالفت کرده است که نامبرده به دلیل جراحات ناشی از موج انفجار، دچار ناشنوایی مطلق است. این فعال کارگری هم‌چنین در سال‌های گذشته و به دنبال اخراج از محل کارش، شرکت ایران خودرو و عود کردن مشکلات دو فرزند بیمار، دچار حملات وحشت یا panic attack می‌شود. ناشنوایی در کنار حملات وحشت وضعیت رضا اقدسی را در زندان اوین خطرناک کرده است. پزشک معالج تأکید کرده که او باید از شرایط تشدیدکننده اضطراب دور باشد.
 این در حالی است که، رضا اقدسی دو فرزند کم‌سن و سال دارد، که یکی از آن‌ها به اختلال «اوتیسم» مبتلا است و دیگری، از «بیماری حاد روده‌ای مشکوک به سرطان» رنج می‌برد. تأمین هزینه درمان این دو فرزند در شرایطی که پدر آن‌ها در زندان به سر می‌برد و مادر آن‌ها هم از داشتن شغل محروم است، با دشواری فراوانی همراه است.

روز دوشنبه ششم آذرماه ١۴٠٢، بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به همسر فعال کارگری رضا اقدسی ابلاغ شد، آقای اقدسی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.
روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری رضا اقدسی برگزار شد. در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، رضا اقدسی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی و عضویت در گروه ها و دستجات مخالف نظام» به دفاع از خود پرداخت.
آقای اقدسی بدون دسترسی به وکیل در این دادگاه شرکت کردە و پس از اتمام این جلسه به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود. آقای اقدسی در اواسط مهرماه به این شعبه احضار شده بود. منزل شخصی ایشان نیز پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

کولبرنیوز

Next Post

ایران‌؛ اخراج بیش از ٢۰ هزار کودک افغانستانی در سال ١۴۰٢

ج آوریل 12 , 2024
مقامات محلی افغانستان اعلام کردند که «بیش از ۲۰ هزار کودک افغانستانی» سال گذشته از ایران اخراج شدند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از امور مهاجران، «روزانه تقریباً سی تا چهل کودک بدون سرپرست از ایران به نیمروز برگشت داده می‌شوند». مقامات محلی افغانستان می‌گویند که این کودکان به تنهایی‌ […]
بیش از ٢۰ هزار کودک افغانستانی در سال ١۴۰٢ edited

You May Like