سنندج؛ محکومیت خبات دهدار، فعال کارگری به یک سال حبس تعلیقی

خبات دهدار، فعال کارگری اهل سنندج، توسط دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

photo 2023 11 20 18 12 45

به گزارش کولبرنیوز، خبات دهدار، فعال کارگری، مدنی و زندانی سابق اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

لازم به دکر است، این فعال کارگری صبح روز شنبه ٨ مهرماه ١۴٠٢، با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

روز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ١۴٠٢، خبات دهدار به همراه برادرش رامیار دهدار توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت شدند. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی این دو شهروند و با توسل به خشونت اقدام به بازداشت و ضبط وسایل شخصی آن‌ها کرده‌ بودند.

خبات دهدار فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق روز پنج‌شنبه ٢٨ مهرماه ١۴٠١ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز شنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شده بود.
روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، خبات دهدار و زاهد مرادیان، دو تن از فعالین کارگری اهل سنندج، طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات این شهر احضار و برای ساعاتی مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار و بازجویی این دو فعال کارگری در رابطه با شرکت در مراسم خاکسپاری خلیل احمدی، فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق صورت گرفته است.

خبات دهدار اوایل سال ۱۳۹۵ توسط شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه عمومی سنندج به اتهام «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» به پنج سال و سه ماه زندان محکوم و روز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۵ برای تحمل حبس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. نهایتا وی در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.
این فعال کارگری نخستین بار در سال ۱۳۹۴ بازداشت و پس از ۱۷ روز بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج با تودیع قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ بازداشت عادل پیروزی پس از احضار به اداره اطلاعات

د نوامبر 20 , 2023
عادل پیروزی، شهروند اهل مریوان پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز، امروز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲، عادل پیروزی، زندانی سابق و شهروند اهل روستای «سردوش» از توابع شهرستان مریوان پس از احضار و مراجعه به اداره اطلاعات این شهر، بازداشت شد. تا لحظه […]
photo 2023 11 20 18 16 10

You May Like