تهران؛ محکومیت رضا اقدسی به چهار سال و سه ماه حبس

رضا (غلامرضا) اقدسی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

msg 1001143457715 81858

به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه ششم آذرماه، بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به همسر فعال کارگری رضا اقدسی ابلاغ شده، آقای اقدسی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری رضا اقدسی برگزار شد. در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، رضا اقدسی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیرقانونی و عضویت در گروه ها و دستجات مخالف نظام» به دفاع از خود پرداخته است.
بر اساس این گزارش، آقای اقدسی بدون دسترسی به وکیل در این دادگاه شرکت کرده است. هم‌چنین وی پس از اتمام این جلسه به بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.
در تاریخ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود. آقای اقدسی در اواسط مهرماه به این شعبه احضار شده بود.
بر اساس گزارش منابع نزدیک به خانواده این فعال کارگری، آقای اقدسی ناشنواست و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد و تحت درمان است. منزل شخصی وی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

کولبرنیوز

Next Post

پاییز خونین کودک کولبران در کردستان - ١٨ کودک در کولبری کشته یا زخمی شدند

ش دسامبر 2 , 2023
از ابتدای مهرماه تا تاریخ ١١ آذرماه ۱۴۰۲، جمعا ١٨ کودک کولبر (زیر ١٨سال) در مرزهای کردستان کشته و زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز از تعداد ١٨ کولبر کشته یا زخمی شده، یک کودک کولبر با هویت «فاروق علیزاده» با شلیک مستقیم نیروهای نظامی رژیم جانباخت و ١٧ تن نیز […]
کودک در کولبری کشته یا زخمی شدند

You May Like