عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز آزاد شد.

به گزارش کولبر نیوز امروز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ١۴٠٢، عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز پس از گذشت ۷۰ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد. لازم به ذکر است که جمع کثیری از دوستان و خانواده حین آزادی از او استقبال کردند.

عثمان اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، بدون برگه قضایی و اعلام اتهام انتسابی توسط نیروهای امنیتی شهر سقز بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل گردید.
وی در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام نمود که به بند قرنطینه زندان مرکزی سقز منتقل شده و در این مدت از داشتن حق وکیل نیز محروم بوده است.

پیش‌تر نیز عثمان اسماعیلی در ۱۰ اردیبهشت سال ١٤٠١ و در آستانه روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی در سقز، پس از تفتیش منزل بازداشت و سپس با قرار وثیقه ۱۴۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

عثمان اسماعیلی در سال ۱۳۹۴ نیز از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و ۱۲ روز را در سلول انفرادی گذرانده بود. سپس او را با سپردن وثیقه ۷۲ میلیون تومانی آزاد کردند. او در آبان ۱۳۹۴ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سقز با اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، محاکمه و به یک سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر حکم او را به دو ما حبس تقلیل داد.

image 19

کولبرنیوز

Next Post

تحمیل فقر و فلاکت چون ابزار سرکوب جامعە

د آوریل 17 , 2023
شکی نیست کە مصوبه اخیر شورای عالی کار در رابطە با تعیین حداقل دستمزدها در سال ١۴٠۲ به‌طور مستقیم بر زندگی بیش از ۶۰ میلیون از ساکنین جامعە شامل، کارگران شاغل، کارگران بازنشسته، کارگران بی‌کار و خانواده‌هایشان تاثیر تعیین‌کننده دارد. حال اگر کارگران کارگاه‌های کوچک را که از شمول قانون […]
image 20

You May Like