توقف اجرای حکم اعدام عباس دریس، پس از ثبت اعادەی دادرسی در دیوان عالی کشور

فرشته تابانیان، وکیل عباس دریس، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ماهشهر، از تایید اعاده دادرسی و توقف اجرای حکم اعدام موکلش خبر داد.

photo 2023 07 26 16 18 31

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از فرشتە تابانیان، وکیل مدافع عباس دریس، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ماهشهر، درخواست اعاده دادرسی پرونده عباس دریس، در شعبه ۹ دیوان عالی کشور ثبت و دستور توقف اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام ماهشهر ارسال شده است.

روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ١٤٠٢ حکم اعدام آقای دریس کە پیشتر در دادگاه اولیه از بابت اتهام «محاربه» صادر شده بود، توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور عینا تایید شد. خانم تابانیان، وکیل عباس دریس، تاکید کرده بود که از این حکم اعاده دادرسی خواهد کرد.

عباس دریس، متولد ۱۳۵۲، فرزند معتوگ، پدر سه فرزند، اصالتا اهل شهرستان آبادان و ساکن بندر ماهشهر است. آقای دریس که اکنون در زندان سپیدار اهواز محبوس است، در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۸ بهمراه برادر خود محسن دریس توسط ماموران معاونت اطلاعات قرارگاه ابوالفضل عباس بازداشت و به «محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو» متهم شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو برادر در تاریخ ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۱، با ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز بنا به دلایل امنیتی در زندان ماهشهر برگزار شده بود. دومین جلسه رسیدگی به اتهامات برادران دریس در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شد.

حکم اعدام آقای دریس اواخر مهر ماه سال ١٤٠١، در دادگاه انقلاب ماهشهر تایید شده بود. دادگاه انقلاب بر اساس اعترافات آقای دریس مبنی بر تیراندازی و کشتن یک مامور نیروی انتظامی او را به اعدام و برادر او را به اتهام «شرکت در قتل» به حبس ابد محکوم کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی از عباس دریس به عنوان شاهد کشتار و به آتش کشیدن «نیزار ماهشهر» در جریان اعتراضات سال ۹۸ نام برده می‌شود. فعالان حقوق بشر همواره تاکید کردەاند که «اعترافات تلويزيونى دروغين» آقای دریس «تحت فشار و شكنجه» گرفته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ احضار میکائیل صدیقی دبیر کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی ایران به اداره اطلاعات

چ جولای 26 , 2023
میکائیل صدیقی دبیر کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی ایران و رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی کردستان برای چندمین بار از سوی اداره اطلاعات احضار شد. به گزارش کولبرنیوز طی چند ماه گذشته میکائیل صدیقی دبیر کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی ایران و رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی کردستان برای چندمین بار از […]
photo 2023 07 26 17 17 35

You May Like