بانه؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

شوانه احمدپور با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه کشته شد.

photo 2024 04 21 11 47 47

به گزارش کولبرنیوز ساعت دو بامداد روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “بلَکی” بانه جانش را از دست داد. هویت این کولبر “شوانه احمدپور” ۳۴ ساله و اهل روستای “نجنە” از توابع شهر بانە می‌باشد. نامبرده متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد.
بر اساس این گزارش پیکر شوانه احمدپور به مراکز درمانی شهر سلیمانیه در اقلیم کوردستان منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ صنعان نوروزی، جهت تحمل حبس به زندان فراخوانده شد

ی آوریل 21 , 2024
صنعان نوروزی، شهروند سنندجی باید طی ده روز آینده جهت اجرای حکم‌ حبس، خود را به زندان معرفی کند. به گزارش کولبرنیوز، طبق ابلاغیه‌ای که اخیراً صادر شده، صنعان نوروزی، ساکن سنندج، موظف است تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خود را به زندان معرفی کند و دوران حبس ۳ […]
photo 2024 04 21 12 09 54

You May Like