کرمان؛ جان باختن یک کارگر معدن در حین کار با نوار نقاله

یک کارگر ٤٠ ساله معدن زغال سنگ هشونی در استان کرمان، در حین کار با نوار نقاله جان خود را از دست داد.

photo 2024 05 05 09 28 56

بە گزارش کولبرنیوز؛ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، عبدالله اسماعیلی، کارگر ۴۰ ساله معدن زغال‌سنگ هشونی در استان کرمان، هنگام کار با نوار نقاله دچار حادثه و در پی آن نقص عضو‌ شد. این کارگر بر اثر شدت حراحات وارده، هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

معدن زغال سنگ هشونی که زیرمجموعه شرکت زغال سنگ کرمان است، در نزدیکی شهر کوهبنان قرار دارد.

این حادثه ناگوار در حالی رخ می‌دهد که همزمان با آن، دو کارگر پتروشیمی بندر امام در ماهشهر نیز بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

طبق آمار سازمان پزشکی قانونی که سال ١٤٠٢ منتشر شدە است، ٢١١٥ نفر بر اثر این حوادث هنگام کار جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد جان‌باختگان را ٦١٨ نفر اعلام کرده است.

اختلاف فاحش آمار ارائه شده توسط این دو نهاد دولتی، نشان‌دهنده عمق فاجعه و بی‌توجهی به ایمنی کارگران در بسیاری از کارگاه‌ها، به ویژه کارگاه‌های خارج از شمول قانون کار است.

کولبرنیوز

Next Post

ایران؛ افزایش نرخ بیکاری زنان جوان در ۲۰ استان کشور

ی مه 5 , 2024
مرکز آمار ایران در گزارشی رسمی، از افزایش نرخ بیکاری زنان جوان در ۲۰ استان کشور خبر داد. این آمار نشان‌دهنده‌ی تناقضی آشکار با ادعای دولت مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در کشور است. به گزارش کولبرنیوز، نرخ بیکاری زنان ١٥ تا ٢٤ ساله در زمستان ١٤٠٢ به ٣٦.٤ درصد […]
photo 2024 05 05 09 40 42

You May Like