سنندج؛ صدور حکم زندان برای سه فعال کارگری

شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی طی احکامی کمال کریمی، خبات محمودی و شادمان عبدی سە فعال کارگری اهل سنندج را بە ترتیب بە ٩ ماه، یک سال و نیم و سە سال حبس تعزیری محکوم کرد.

photo 2023 07 18 09 06 50

بە گزارش کولبرنیوز، شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی کمال کریمی، خبات محمودی و شادمان عبدی سە فعال کارگری اهل سنندج را به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کوردستانی اپوزیسیون جمهوری اسلامی”، “تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی” و “تشکیل گروه غیر قانونی در ایران” بە ترتیب بە ٩ ماه، یک سال و نیم و سە سال حبس تعزیری محکوم کرد.
حکم صادرە علیە آقایان کریمی و محمودی بە مدت دو سال و حکم زندان آقای عبدی بە مدت دو سال و نیم بە تعلیق درآمدە است.

احکام صادره علیە این سە فعال کارگری در حالی است که نامبردگان شب ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری، حین دیدار و دلجویی از خانواده هومن عبداللهی از جانباختگان انقلاب ژینا در سنندج، بهمراه جمعی دیگر از فعالین کارگری و مدنی از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات کردستان در سنندج بازداشت شدند.

خبات محمودی، روز نهم خردادماه با قرار وثیقە سنگین یک میلیارد تومانی و کمال کریمی روز دهم خردادماه با وثیقە پانصد میلیون تومانی و نهایتا شادمان عبدی، روز شانزدهم خردادماه ١٤٠٢ با وثیقە پانصد میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

تهران‌؛ برگزار علنی جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان+ متن کامل نامه سپیده قلیان

س جولای 18 , 2023
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده فعال کارگری و مدنی، سپیده قلیان در خصوص شکایت بازجوخبرنگار آمنه سادات ذبیح‌پور، به صورت علنی برگزار خواهد شد. به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه ٢۸ تیرماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده فعال کارگری و مدنی، سپیده قلیان در خصوص شکایت بازجوخبرنگار آمنه […]
image 19

You May Like