ترکیه؛ تداوم بازداشت فعال سیاسی بیژن مرادی

با گذشت بیش از شش ماه از زمان بازداشت بیژن (هلمت) مرادی توسط پلیس ترکیه، کماکان این فعال سیاسی و کارگری کورد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

2024 05 05 07.26.13

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از خانم دلنیا مولودزاده، همسر فعال سیاسی بیژن مرادی، با گذشت ١٨۴ روز از زمان دستگیری این فعال سیاسی و کارگری کورد، توسط پلیس ترکیه، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت این فعال سیاسی کورد توسط پلیس ترکیه موجب افزایش نگرانی‌های خانواده و دوستان او شده است.

پیش‌تر نیز دادگاهی در ترکیه پس از ١٢۵ روز بازداشت، حکم دیپورت بیژن مرادی را صادر کرده است. بر اساس این گزارش خطر دیپورت این فعال سیاسی کورد به ایران وجود دارد.

به گفته منابع آگاه، بیژن مرادی طی مدت بازداشت در کمپ ادرنه ترکیه هیچ‌گونه تماسی با بیرون نداشته‌ است که این موجب افزایش نگرانی‌های خانواده و آشنایان نامبرده درباره دیپورت نامبرده به ایران شده است.

بیژن (هلمت) مرادی سال‌ها سابقه کار و فعالیت سیاسی داشته است. نامبرده شش ماه پیش در حین تلاش برای رسیدن به اروپا و جای امن در نقطه صفرمرزی ترکیه و یونان توسط پلیس ترکیه به همراه همسرش بازداشت شد.

در صورت دیپورت بیژن مرادی به ایران، جان او با توجه به فعالیت‌های سیاسی نامبرده علیه جمهوری اسلامی به شدت به خطر می‌افتد.

کولبرنیوز

Next Post

قلعه‌گنج؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر نوجوان در سانحه جاده‌ای

ی مه 5 , 2024
در یک سانحه جاده‌ای در قلعه‌گنج، یک سوختبر بلوچ جان باخته و‌ یک تن دیگر نیز زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در یک سانحه جاده‌ای بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سوختبر با تیر برق در خیابان سلیمانی شهرستان قلعه‌گنج، […]
photo 2024 05 05 09 15 27

You May Like