قلعه‌گنج؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر نوجوان در سانحه جاده‌ای

در یک سانحه جاده‌ای در قلعه‌گنج، یک سوختبر بلوچ جان باخته و‌ یک تن دیگر نیز زخمی شد.

photo 2024 05 05 09 15 27

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در یک سانحه جاده‌ای بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سوختبر با تیر برق در خیابان سلیمانی شهرستان قلعه‌گنج، یک سوختبر نوجوان جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شد.
هویت سوختبر جانباخته، «محمدرضا شمس‌الدینی» ۱۶ ساله، فرزند مختار و هویت سوختبر زخمی، «ابولفضل صدیقی» ۱۹ ساله، فرزند مجید، هر دو اهل و ساکن شهرستان قلعه‌گنج گزارش شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کرمان؛ جان باختن یک کارگر معدن در حین کار با نوار نقاله

ی مه 5 , 2024
یک کارگر ٤٠ ساله معدن زغال سنگ هشونی در استان کرمان، در حین کار با نوار نقاله جان خود را از دست داد. بە گزارش کولبرنیوز؛ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، عبدالله اسماعیلی، کارگر ۴۰ ساله معدن زغال‌سنگ هشونی در استان کرمان، هنگام کار با نوار نقاله دچار حادثه و در […]
photo 2024 05 05 09 28 56

You May Like