نوسود؛ ضرب‌وشتم یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر شاهو توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و به شدت زخمی شد.

2024 05 03 20.41.11

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر را مورد ضرب‌وشتم قرار داده، بینی‌اش را شکسته و او را از ناحيه سر به شدت زخمی کرده‌اند. هویت کولبر زخمی “شهرام سبزواری” اهل شهر شاهو روانسر می‌باشد. بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی با قنداق تفنگ نامبرده را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و او را از ناحیه سر به شدت زخمی کرده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

سردشت‌؛ زخمی شدن یک کودک‌کولبر توسط هنگ‌مرزی

ج مه 3 , 2024
نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی سردشت یک کودک‌کولبر را از ناحیه هر دو چشم به شدت زخمی کردند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی سردشت با سلاح ساچمه‌ای یک کودک‌کولبر را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند. هویت این کودک‌کولبر “آریان ممندی” ١٧ ساله و اهل […]
2024 05 03 20.54.43

You May Like