نوسود؛ زخمی شدن دست‌کم شش کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

در تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم به سمت کولبران، دست‌کم شش کولبر زخمی شدند.

شدن دست‌کم شش کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ٣١ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند که بر اثر آن شش کولبر زخمی شدند که هویت سه تن از آن‌ها با نام‌های «معین شریفی» اهل شهرستان جوانرود، «محمد (فامیلی نامشخص)» اهل جوانرود و «سعید (فامیلی نامشخص)» اهل روستای صفی‌آباد از توابع جوانرود برای کولبرنیوز احراز گردیده است.
هویت دیگر کولبران در دست بررسی است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١۰٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩۰٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴۰٢ ما شاهد افزایش ۹۰٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

اهواز؛ کشته و زخمی شدن ۶ کارگر در حادثه سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی   

ج آوریل 19 , 2024
در پی سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی دو کارگر کشته و چهار کارگر دیگر مصدوم شدند. به گزارش کولبرنیوز، جمعه ٣١ فروردین‌ماه ١۴٠٣، در پی وقوع حادثه‌ای ناگوار در اسکله شماره ۶ پتروشیمی رازی، سقوط یک دستگاه جرثقیل حین عملیات تعمیرات، منجر به جان باختن دو تن از کارگران و […]
2024 04 19 16.18.50

You May Like