اهواز؛ کشته و زخمی شدن ۶ کارگر در حادثه سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی   

در پی سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی دو کارگر کشته و چهار کارگر دیگر مصدوم شدند.

2024 04 19 16.18.50

به گزارش کولبرنیوز، جمعه ٣١ فروردین‌ماه ١۴٠٣، در پی وقوع حادثه‌ای ناگوار در اسکله شماره ۶ پتروشیمی رازی، سقوط یک دستگاه جرثقیل حین عملیات تعمیرات، منجر به جان باختن دو تن از کارگران و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد.

این حادثه که ساعت ١٠:٢٣ صبح امروز رخ داد، جان دو تن از نیروهای تعمیرات را در دم گرفت و چهار تن دیگر را راهی بیمارستان کرد. از میان مصدومان، دو نفر به صورت سرپایی مداوا شده و دو نفر دیگر که وضعیت وخیم‌تری داشتند، به مراکز درمانی انتقال یافتند. با وجود تلاش‌های کادر پزشکی، متاسفانه جان دو تن از مجروحان در بیمارستان نجات داده نشد.

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی حاکی از آن است که حوادث ناگوار مشابهی در محیط‌های کارگری ایران به امری رایج تبدیل شده است. به طوری که در نیمه نخست سال ١۴٠٢، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، جان ١٠٧٧ تن از کارگران در اثر حوادث حین کار تلف شده است. این آمار در حالی ارائه می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد جان‌باختگان حوادث کار را به طور قابل توجهی کمتر اعلام می‌کند.

تفاوت فاحش آمار ارائه شده توسط این دو نهاد دولتی، نشان‌دهنده وجود خلاء‌های قانونی و نظارتی در زمینه ایمنی کار در بسیاری از کارگاه‌های کشور است. به طوری که بخش قابل توجهی از این حوادث در کارگاه‌هایی رخ می‌دهد که مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی نمی‌شوند.

کارشناسان معتقدند عدم رعایت اصول ایمنی از سوی کارفرمایان، فقدان نظارت کافی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین فقدان لباس کار ایمن و استاندارد برای کارگران، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که به وقوع چنین حوادث ناگواری منجر می‌شوند.

این حادثه تلخ بار دیگر ضرورت توجه جدی به مقوله ایمنی کار در ایران را به صدا درآورد. ضروری است که با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تشدید نظارت‌ها، اعمال جریمه‌های سنگین برای متخلفان و همچنین آموزش‌های مستمر ایمنی برای کارگران، از وقوع چنین حوادث دلخراشی جلوگیری شود.

کولبرنیوز

Next Post

بانه‌؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ج آوریل 19 , 2024
یک کولبر اهل شهرستان سرپل‌ذهاب با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه با سلاح جنگی (ژ ۳) به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر زخمی شد. […]
photo 2024 04 19 17 35 20

You May Like