هفته تلخ کولبران در کردستان- گزارش کولبر نیوز از آمار کولبران کشته و زخمی شده در یک هفته گذشته

گزارش کولبر نیوز از آمار کولبران کشته و زخمی شده در یک هفته گذشته

گزارش کولبر نیوز از آمار کولبران کشته و زخمی شده در یک هفته گذشته
گزارش کولبر نیوز از آمار کولبران کشته و زخمی شده در یک هفته گذشته

به گزارش کولبر نیوز در یک هفته گذشته (٢١ مرداد تا پایان روز ۲٨ مرداد ۱۴۰۱) مجموعا ۲۰ کولبر زخمی و کشته شده‌اند که از این آمار ۱۹ کولبر زخمی و یک کولبر نیز کشته شده‌است.
۱۷ کولبر در مناطق مرزی بانه و ۲ کولبر نیز در مناطق مرزی نوسود زخمی شدند که از این تعداد ۱۵ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم و ۲ کولبر نیز بر اثر انفجار مین بجامانده از جنگ ارتجاعی ایران و عراق مجروح شدند.
در بین کولبران مجروح یک کودک کولبر با هویت “آمانج آذرپور” نیز وجود دارد.
یک کولبر نیز باهویت “رحیم محمدی” ٣٧ ساله اهل بانه با شلیک مستقیم نیروهای رژیم در مرز بانه جانباخت.
تنوع و گستردەگی کسانی کە بە کولبری می‎پردازند، خود نشانە عمق بحران بیکاری در کردستان است. کارگران مهاجری کە بە دلیل تعطیل شدن شرکت‎ها و کارخانە‎ها دیگر مانند سابق برای پیدا کردن کار بە خارج از کردستان نمی‎روند، بە کولبری روی آوردەاند. تحصيل کردەها و فارغ‎التحصیلان دانشگاهی کە امکان استخدام ندارند، زنانی کە نان‌آور خانوادە هستند، دختران و پسران جوانی کە در خانوادەهای فقیر زندگی می‎کنند، بیمارانی کە برای تامین هزینە زندگی و خرج کمرشکن دارو و درمان ناچار بە کولبری شدەاند، زحمت‌کشان نوارمرزی کردستان کە جز میلیتاریزم و مین‎گذاری هیچ حمایتی از سوی رژیم ندیدەاند، افراد مسنی کە نە حقوق بازنشستگی دارند و نە بیمە بیکاری، همە و همە از سر ناچاری بە کولبری روی آوردەاند.

تگ های مهم این خبر

اخبار کولبران کولبر | آمار کولبر نیوز از تعداد کولبران کشته و زخمی شده

کولبرنیوز

Next Post

دیدار جمعی از فعالین حقوق زنان با خانواده‌های محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی

ش آگوست 20 , 2022
تعدادی از فعالان حقوق زنان با خانوادەهای محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی دیدار کردند و از آخرین وضعیت این معلمان زندانی مطلع شدند. جمعه ۲۸ مردادماه ۱٤٠١، جمعی از فعالین حقوق زنان با خانوادەهای دو معلم بازداشتی محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی دیدار کردند. در این دیدار سمانه عابدینی همسر […]
IMG 20220820 082518 075 1

You May Like