هورامان؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

یک کولبر اهل روستای “دره پمان” مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی ته‌ته هورامان کشته شد.

شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر «سیوان دست‌افکن» مشهور به “سیوان دره‌پمان” اهل روستای “دره پمان” از توابع شهر مریوان می‌باشد. این کولبر متاهل و دارای یک فرزند خردسال می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

مفقود شدن یک کولبر در نوارمرزی بانه

پ آوریل 18 , 2024
دو روز از مفقود شدن یک کولبر در مرز بانه می‌گذرد و کماکان اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نمی‌باشد. به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۴۸ ساعت از مفقود شدن یک کولبر جوان اهل سقز در نوارمرزی بانه می‌گذرد و تا کنون هیچ اطلاعی از […]
photo 2024 04 17 21 58 42

You May Like