بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.

IMG 4719

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحیه هر دو دست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته است. بر اساس این گزارش هویت این کولبر “نوری دره‌زيارت” اهل روستای دره‌زیارت از توابع بخش سرشیو سقز می‌باشد. لازم به ذکر است که گلوله‌های ساچمه‌ای به مفاصل این کولبر نفوذ کرده و باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

ی مارس 17 , 2024
یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبه ۲٣ اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود از ناحیه «دست» به شدت زخمی شد. هویت این کولبر «شادمان شکری» اهل شهرستان پاوه گزارش شده است. با استناد […]
telegram cloud photo size 2 5363942179204092010 y

You May Like