نوسود‌؛ زخمی شدن دو کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

دو کولبر اهل شهرهای جوانرود و سنندج با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

photo1710400564

به گزارش کولبرنیوز شامگاه چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه ۱۴۰۲، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود دو کولبر زخمی شدند. هویت این دو کولبر “فاروق صیدی” اهل شهر جوانرود و “شاهرخ ولیانه” اهل روستای “هشمیز” از توابع شهر سنندج می‌باشد. بر اساس این گزارش وضعیت فاروق صیدی وخیم اعلام شده است و جهت مداوا به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

بلوچستان، جان باختن سه سوختبر بلوچ بر اثر سوانح جاده‌ای

پ مارس 14 , 2024
سه سوختبر بلوچ در دو سانحه‌ جاده‌ای مجزا در شهرستان مهرستان و میرجاوه، جان خود را از دست داند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲، در دو سانحه مجزا که در شهرستان میرجاوه و مهرستان رخ داده، دو سوختبر بلوچ جان خود را از […]
photo1710362556

You May Like