بی‌خبری از سرنوشت یک کولبر پیرانشهری پس از گذشت دو روز

دو روز از بی‌خبری از یک کولبر اهل پیرانشهر به نام سعید سلوسی می‌گذرد.

photo 2024 03 26 20 42 26

به گزارش کولبرنیوز، یک کولبر اهل پیرانشهر با هویت «سعید سلوسی» روز یکشنبه تاریخ ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در حین کولبری از گروه دیگری از کولبران جدا گشته و پس از گذشت دو روز همچنان اطلاعی از سرنوشتش در دست نیست.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن سه کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

چ مارس 27 , 2024
سه کولبر اهل شهر جوانرود و سنندج و کامیاران، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود، زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، دو کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود، به شدت زخمی شدند. هویت این کولبران “سامان رستمی” اهل شهر جوانرود و […]
IMG 4862

You May Like